DZIEŃ WIOSNY 2016
22 marca w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji powitania wiosny.
Uroczystość rozpoczęliśmy apelem, na którym otrzymaliśmy zadania do wykonania. Następnie wszyscy ochoczo zabrali się do realizacji przydzielonych im działań. Każda z klas pod opieką wychowawców z entuzjazmem wykonywała prace: klasa VI –wykonała marzannę, klasy V i IV gaiki i kolorowe wiosenne kwiaty, klasy I-III plakaty „Pani Wiosna”, zerówka i przedszkole kolorowe prace plastyczne o tematyce wiosennej. Dzieci wykazały się ogromną wyobraźnią twórczą i niezwykłym zmysłem artystycznym. Następnie cała społeczność szkolna udała się na salę, aby zaprezentować swoje prace w sposób jak najbardziej zabawny i wesoły. Były wiersze, piosenki, rymowanki i okrzyki. Punktem kulminacyjnym było wspólne wyjście na plac przed szkołą, aby pożegnać zimę i powitać wiosnę. W barwnym korowodzie udaliśmy się nad pobliską rzekę, gdzie utopiliśmy podpaloną marzannę - symbol zimy. Dzieci radosnymi okrzykami przywoływały wiosnę, a żegnały zimę. Po powrocie do szkoły uczestniczyliśmy w grach i zabawach sportowych. Powitanie wiosny było niezwykle barwne i wesołe, a dzieci doskonale poradziły sobie ze współzawodnictwem klasowym. Wyniosły z niego poczucie wspólnoty grupowej i odpowiedzialności za wykonanie swoich zadań. W radosnych nastrojach „wyszli z ławek”, by bawić się wspólnie z nauczycielami. Impreza ta zintegrowała społeczność szkolną, wytworzyła poczucie wspólnoty, ale przede wszystkim była świetną zabawą. Pogoda i humory dopisywały do końca imprezy.
Wiosna to początek nowego życia, to pożegnanie długiej i trudnej zimy, to czas budzenia się przyrody do życia. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na wiosnę – na słońce, kwiaty, ptaki. Dosyć mamy zimy i ciepłych ubrań.
Celem uroczystości Dnia Wiosny było:
- poznawanie zwyczajów związanych z powitaniem wiosny i pożegnaniem zimy
- nabywanie przez dzieci umiejętności na różnych płaszczyznach ich aktywności:
werbalnej, muzyczno-ruchowej, plastycznej;
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie i podejmowania decyzji.
- integrowanie społeczności szkolnej we wspólnym przeżywaniu i zabawie;
- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody;
- angażowanie uczniów do aktywnego udziału w uroczystościach szkolnych;
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas uroczystości.(H.K)
|