Witaj Gość | RSS

Artykuły

Główna » Artykuły » Moje artykuły

Wycieczka do Warszawy

Dnia 26 kwietnia   2016r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Pojechali na nią uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Holonkach oraz ze Szkoły Filialnej z Chojewa. Po dotarciu do stolicy, pierwszym punktem zwiedzania było Polskie Radio, gdzie uczestniczyliśmy w nagraniach audycji radiowych.  Następnie pojechaliśmy  do kina na film  w wymiarze 6D. Wszyscy byli zachwyceni efektami i tym co się tam działo. Niektórzy oglądali pierwszy raz taki film , więc byli bardzo podekscytowani podczas oglądania seansu i nawet jeszcze po nim. W południe udaliśmy się na obiad do restauracji. Wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego i Zamku Królewskiego- niegdyś rezydencji królów, obecnie muzeum. Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy XV - wieczne kamienice oraz pomnik Syrenki, który stoi w centrum Rynku. Jest on otoczony fontanną, przy której można ochłodzić się w gorące dni. Potem wąskimi uliczkami dotarliśmy do  średniowiecznych murów obronnych i najciekawszego ich fragmentu – Barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca. Następnym punktem wycieczki był Pałac Prezydencki. Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny.
Chyba najciekawszym punktem tego dnia była wizyta na Stadionie Narodowym – niezwykle ważnego dla uczniów , gdyż wśród jej uczestników było wielu kibiców piłki nożnej. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! Podczas zwiedzania stadionu uczestnicy zapoznali  się z  trasą,  kibica z wystawą. Odwiedzano wszystkie miejsca stadionu, z których korzystają piłkarze podczas rozgrywek tj. boisko, trybuny, sale do udzielania wywiadów po zakończonych meczach,  sale do masaży i kąpieli, szatnie, itp. Uczniowie wykonywali  zdjęcia z koszulkami ulubionych piłkarzy. Jedniodniowy wyjazd do Warszawy  można uznać za bardzo udany.

Kategoria: Moje artykuły | Dodał: Anna (2016-05-19)
Wyświetleń: 81 | Rating: 5.0/1
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.